Obrazovanje odraslih: kako je pandemija oblikovala budućnost online učenja

14. veljače 2022.

Tema: Orsus grupa

Istraživanja otkrivaju kako se 2020. pokazala kao godina za koju bi mogli slobodno upotrijebiti frazu ‘plivaj ili se utopi’ – kada je riječ o obrazovanju. Prisilni prelazak na online alternative za tradicionalne edukacija koje su se odvijale uživo dao je mješovite rezultate, ali za edukacije odraslih osoba i kontinuirano obrazovanje digitalni prelazak na kombinirano učenje i asinkrono učenje (kada učenici ili studenti uče istu stvar u različito vrijeme i s različitih mjesta) pružio je nevjerojatnu priliku.

U samo nekoliko mjeseci, COVID-19 utjecao je na gotovo svaki aspekt našeg svakodnevnog života. A među inim i na način na koji mnogi od nas zarađuju za život, način na koji uživamo u kvalitetnom vremenu sa svojim voljenima ili, primjerice, tradicionalne blagdanske proslave.

Nagli prijelaz na online učenje bio je nužan

Ali među najkontroverznijim i potencijalno najdestruktivnijim promjenama one su u sustavu javnog obrazovanja. U prvim zastrašujućim tjednima pandemije, nagli prijelaz na online učenje bio je nužan. Nažalost, prošao je u znaku naglih priprema, ako ih je uopće bilo. Većina nas je davala sve od sebe da sačuvamo obrazovanje svoje djece, istodobno štiteći njihove živote – i svoje.

Nažalost, rezultati nisu bili sjajni…

Mnogi učenici i studenti još uvijek imaju poteškoća, a kritičari okrivljuju sam format učenja online. No, postoji dovoljno dokaza koji pokazuju da problem ne leži u samom online učenju. Zapravo, poteškoće s kojima su se učenici susreli u ovom brzom prijelazu na učenje na daljinu doveli su do toga da su platformama za učenju dali loše ocjene. No, iako djeca i tinejdžeri nisu zadovoljni s online učenjem, za odrasle se ono pokazalo kao – nevjerojatna prednost!

Učenje putem interneta odraslima otvara brojne nove mogućnosti

Online učenje, kada se izvede ispravno, može učiniti obrazovanje raznovrsnijim, uključivijim i dostupnijim nego ikad prije, ne samo za djecu nego i za odrasle, od kojih mnogi možda nikada nisu imali priliku dodatno se obrazovati za tradicionalna zanimanja.

Nema sumnje da se naša djeca muče suočena s dugotrajnim zatvaranjem škola. Ali odrasli nisu djeca, a potrebe za učenjem odraslih često su daleko drugačije od onih kod djece. Za odrasle, učenje putem interneta ne samo da je često vrlo učinkovito, već može biti idealno, gotovo savršeno rješenje za prevladavanje prepreka koje su mogle kočiti obrazovanje odraslih učenika u prošlosti. Uostalom, odrasli su zaposleni. Mnogi imaju posao i obitelji, naizgled beskrajne odgovornosti. A te obveze znače da si rijetki mogu priuštiti sjedenje u učionici nekoliko sati tjedno.

Učenje putem interneta za odrasle osobe ne samo da je vrlo učinkovito, već može biti i idealno – gotovo savršeno rješenje za prevladavanje prepreka koje su mogle kočiti obrazovanje odraslih učenika u prošlosti

Kada se radi o online učenju ono se uobičajeno odvija na sljedeći način: asinkroni, sinkroni ili hibrid to dvoje. Sinkroni tečajevi funkcioniraju uvelike kao tradicionalni razred, s unaprijed zakazanim terminom nastave. Primarna razlika je u tome što se općenito provode putem neke vrste konferencijske platforme.

Asinkrono učenje, međutim, znači da se sadržaj predmeta unaprijed učitava na platformu za učenje, ponekad modulom učenja, studijskom jedinicom ili tjednom. Ali sami studenti odlučuju kada i gdje će završiti svoj rad za taj dio. I tako ćete se možda zateći kako gledate video na tabletu dok čekate da pokupite svoje dijete iz škole. Ili ćete možda završiti na online kvizu tijekom pauze za ručak.

Fleksibilnost rasporeda i udaljeni pristup na zahtjev

Vrsta fleksibilnosti koju obično mogu pružiti samo internetski tečajevi upravo je ono što je potrebno mnogim odraslim osobama/učenicima – a među njima najvažniji su fleksibilnost rasporeda i udaljeni pristup na zahtjev! To također omogućuje zaposlenim osobama te raznolikom broju učenika razvijanje novih vještina i usavršavanje postojećih.

“U današnjem visoko konkurentnom i poslovnom okruženju koje se stalno razvija, tvrtke trebaju najbolje obučenu moguću radnu snagu. A za radnike takav profesionalni razvoj ne samo da će ih izdvojiti među kolegama na poslu, već će vjerojatno značiti i veću sigurnost posla – i daleko veći izbor karijere – od onih bez dodatnog usavršavanja i obrazovanja”, objašnjava Tomislav Katić, ravnatelj Orsus učilišta.

Najbolje od svega, učenje na daljinu može se lako prilagoditi ne samo potrebama pojedinih industrija, već i specifičnim ciljevima, vrijednostima i zahtjevima pojedinih tvrtki i njihovih radnika!

Povezani članci