Novi vizualni identitet Orsus grupe oduševio je i prestižni WBDSA!

14. listopada 2021.

Tema: Orsus grupa

Britanska platforma, koja okuplja više od pola milijuna kreativaca iz cijelog svijeta, na svojim je stranicama pohvalila novi vizualni identitet Orsus grupe, iza kojeg stoji hrvatski studio za dizajn Emtisquare

Kada vas World Brand Design Society Awards – platforma koja okuplja više od pola milijuna kreativaca iz cijelog svijeta objavi na svojim stranicama onda znate da jako dobro radite svoj posao. Upravo je takvu pohvalu prije nekoliko dana dala hrvatskom studiju za dizajn Emtisquare i njihovom rebrendingu vizualnog identiteta i web stranice Orsus grupe.

Ima li stoga boljeg povoda da vam predstavimo Miru Tomića, osnivača i kreativnog direktora Emtisquarea koji nam je otkrio s kojim se sve izazovima sreo pri rebrendingu našeg novog vizualnog identiteta.

Mi u Orsus grupi smo znali da smo odabrali jedan od najboljih studija za dizajn u Hrvatskoj i šire, a sad je stigla i potvrda za to od World Brand Design Society Awards. Koje su glavne karakteristike novog loga i vizualnog identiteta Orsus grupe – zbog kojeg ste i zapeli za oko ovoj prestižnoj platformi?

Ključni element novog vizualnog identiteta Orsus grupe je aktivan (uključen) toggle gumbić. On sugerira kako je sigurnost uvijek prisutna kada je u proces rada uključena Orsus grupa. 
Zaštita na radu i povezane aktivnosti zakonska su obveza svakog poslodavca, stoga ne čudi što se mnoge tvrtke suočavaju s izazovima usklađivanja sa zakonskim normama. Da postoji jedan gumbić kojim bi se cijela stvar mogla riješiti, vjerujem da bi ga svaki rukovoditelj ili vlasnik tvrtke volio uključiti. Međutim, ne postoji, ali zato je tu Orsus grupa, koja na neki način predstavlja upravo taj jedan ‘čarobni’ gumbić koji rješava zaštitu na radu i povezane aktivnosti. Stručni timovi Orsus grupe, ovisno o području zaštite, na sebe preuzimaju cijeli proces od početka do kraja. Tako omogućuju tvrtkama da se fokusiraju na neometano vlastito poslovanje, znajući da će po završetku procesa biti zakonski usklađeni sa svim normama zaštite na radu. 
Izvrsnost, partnerstvo, povjerenje i sigurnost temeljne su vrijednosti Orsus grupe koje smo pretočili u jednostavan slogan: Za sigurniji rad uključi ORSUS. Slogan koristi riječ ‘uključi’, čime stvaramo poveznicu i s vizualnom stranom priče (uključen toggle gumbić), ali i s uključivanjem Orsus grupe kao partnera u sve procese zaštite na radu.

Koliko je bio izazov rebranding loga za tvrtku koja se bavi pružanjem usluga iz jednog tako širokog, ali specifičnog područja zaštite na radu?

Svakom klijentu pristupamo pojedinačno, pokušavajući saznati njegove izazove, želje, planove, ali i način na koji bi se željeli predstavljati svojim kupcima ili klijentima. Detektiramo jake strane, ali i one slabe. Možemo reći kako je svaki projekt izazov za sebe te je ponekad jako teško postaviti prava pitanja i definirati glavne izazove i ciljeve. No, otvorena komunikacija i puno razmišljanja riješe i brojne dileme, a često potaknu i same klijente na dodatna usavršavanja. Orsus grupa je specifična jer je vrlo teško procijeniti njezinu ciljanu publiku – naime, ona u konačnici pokriva veliki raspon i godina i spolova i pozadina. Stoga je prvi fokus stavljen na univerzalnu funkcionalnost, a zatim na jednostavnost, zadržavajući pritom modernu korporativnu estetiku, koju smo postigli web animacijama te suzdržanom razigranošću u dizajnu komunikacijskih materijala. 

Kao baza vizualnog identiteta postavljena je knjiga standarda koja sumira bitne elemente identiteta. Ona sadrži definicije logotipa, koloristike, slogana, ikonica, tipografije pa čak i na koji način obraditi fotografije. Primjeri kreativne ekspresije, koji su također dio knjige standarda, vizualna su vodilja za budući razvoj brenda Orsus grupe. Već sada razmišljali smo kako će se u budućnosti Orsus grupa možda širiti na nova područja te smo ostavili mogućnost i serije vizualnih identiteta koji će biti međusobno usklađeni s krovnim identitetom Orsus grupe. 

Je li, više nego ikad, vizualni dojam koji tvrtka ostavlja na svoje klijente postao prioritet? I zašto se isplati uložiti u vizualni identitet?

Ljudi prvi dojam stječu unutar 7 sekundi, a često i za kraće vremena! To je naročito važno napomenuti danas, kad sve pretražujemo na internetu i nitko nema volje ni želje previše čitati. Logotip i web stranica su često prvi doticaj s tvrtkom ili brendom te na osnovu njih zaključujemo na kojoj razini netko posluje te u isto vrijeme nesvjesno stvaramo određeni pozitivan ili negativan osjećaj o tomu.
Kada je sve vizualno usklađeno i na svoj način prepoznatljivo, automatski razvijamo veću razinu povjerenja prema uslugama ili proizvodima takvih tvrtki. To je onaj osjećaj za koji će široka publika reći: ‘Izgledaju profesionalno.’ S vremenom logo vežemo uz vrijednosti tvrtke pa je jasno kako je dugoročna dobit puno veća od početnog ulaganja u sami vizualni identitet. Dobro postavljena priča motivira korisnika da vas kontaktira za uslugu ili isproba vaš proizvod po prvi put.
Dakle, u manje od 7 sekundi otvaramo ili zatvaramo vrata potencijalne poslovne suradnje pa je jasno zbog čega se isplati uložiti u vizualni identitet.

Iza vašeg studija je tek godina dana poslovanja, ali i brojni renomirani klijenti. U čemu je ‘tajna’ vašeg poslovnog uspjeha?

Emtisquare je studio za dizajn koji radi po krilatici: korak naprijed. Djelujemo u Zagrebu, tek nešto manje od godine dana, a naši klijenti su regionalni. Iskustvo smo ispekli kroz desetogodišnji agencijski i menadžerski rad na projektima za Schneider Electric, Oranginu, Spezi, Adobe, Ritter Sport, JGL te veliki broj manjih tvrtki.
Fokus našeg rada je razvoj proizvoda i brendova kroz vizualne identitete te početno pozicioniranje i strategiju. Kao dio šire priče brendiranja, također se bavimo i dizajnom ambalaže. Dobar dio naših aktivnosti usmjeren je i na dizajn i osmišljavanje digitalnih proizvoda (UX, UI za web stranice, aplikacije, mobilne aplikacije, igrice). Digitalne proizvode razvijamo uz partnerstvo s Firefly Agencijom iz Zagreba, koja je fokusirana na vrhunski development (programiranje, kodiranje, SEO, optimizacija…) 

I na kraju, ali ništa manje važno, kako je došlo do suradnje s WBDS awards i koliko vam je ona ‘odskočna daska’ u poslovanju?

World Brand Design Society Awards je platforma iz Velike Britanije, a okuplja više od pola milijuna kreativaca iz cijelog svijeta. Na svojim stranicama i društvenim mrežama objavljuje samo probrane radove koje biraju iz velikog broja pristiglih prijava. Objava rada je ujedno i poziv za aplikaciju za samu nagradu WBDS. Nakon odabira nominiranih projekata, pobjednici se objavljuju svake godine u nekoliko kategorija.
Do suradnje s WBDS je došlo tako da već dugo pratim njihove kanale i portal te smo s 2 projekta i ranije bili objavljeni na njihovim stranicama. Stoga sam odlučio aplicirati i projekt Orsus grupe, jer sam prepoznao da ima potencijala za objavu. Ujedno je to i dobar način da ispipamo reakcije koje na neki način sugeriraju isplati li se aplicirati za nagradu.
U konačnici, naša najveća nagrada ipak je zadovoljan klijent koji postiže svoje poslovne ciljeve. A osim toga, svaka dobro odrađena prilika otvara još 3 nove, stoga kvaliteta nam je prioritet br. 1!

Povezani članci