ISO 9001 je međunarodna norma koja definira zahtjeve koje organizacija mora ispunjavati kako bi mogla obavljati svoju djelatnost u skladu sa zahtjevima kupaca i relevantnim propisima. Primjenjiva je na sve vrste organizacija: profitne i neprofitne, proizvodne i uslužne, male i velike.

Dokumenti i aktivnosti koje organizacija provodi u skladu s normom zajednički se nazivaju sustav upravljanja kvalitetom. Sustav upravljanja kvalitetom obuhvaća sljedeće aktivnosti unutar organizacije:

  • planiranje i održavanje samog sustava
  • upravljanje resursima (ljudski resursi, infrastruktura)
  • planiranje, ugovaranje i prodaja
  • projektiranje i razvoj
  • nabava
  • proizvodnja i pružanje usluga
  • mjerenja, analiza i poboljšanja procesa i sustava.

Kontrola kvalitete proizvoda ili izvođenja usluge samo je jedna od aktivnosti koje moraju biti definirane i adekvatno provođene kako bi sustav upravljanja kvalitetom mogao uspješno funkcionirati.

NAČELA ISO 9001

 

 

Usmjerenost na kupca Razumjeti izadovoljiti potrebe kupaca, nastojati nadmašiti njihova očekivanja.

Vodstvo mora biti u skladu sa svrhom postojanja organizacije, treba stvoriti okruženje u kojem ljudi mogu realizirati ciljeve.

Uključivanje ljudi.  Ljudi na svim razinama organizacije razumiju što i zašto treba napraviti te znaju kako.

Procesni pristup.  Razumjeti slijed radnji i potrebne resurse.

Sustavni pristup.  Razumijevanjem međuovisnosti procesa postići uspješnost i učinkovitost organizacije.

Stalno poboljšavanje.  Učiti:  planirati – provesti – provjeriti – postupiti.

Činjenični pristup odlučivanju.   Učinkovite odluke temelje se na analizi podataka i informacija.

Partnerski odnos s dobavljačima.  Uzajamno korisni odnosi povećavaju obostranu sposobnost za uspjeh.

ZAHTJEVI ISO 9001

 

DOKUMENTACIJAODGOVORNOST UPRAVEUPRAVLJANJE RESURSIMA
  • objašnjava ciljeve
  • opredijeljenost za sustav
  • osposobljenost, izobrazba i svijest ljudi
  • objašnjava postupke
  • definicija ciljeva
  • infrastruktura
  • omogućuje komunikaciju
  • planiranje
  • radno okruženje
  • omogućuje učinkovito planiranje, izvršenje i nadzor procesa
  • definicija ovlasti i odgovornosti
  • uspostava komunikacije
  • preispitivanje sustava

 

UPRAVLJANJE REALIZACIJOM PROIZVODA ILI USLUGEMJERENJE, ANALIZE, POBOLJŠANJA
  • planiranje realizacije
  • zadovoljstvo kupca
  • utvrđivanje zahtjeva kupca
  • unutrašnji audit
  • utvrđivanje zahtjeva proizvoda
  • praćenje i mjerenje procesa
  • potporni procesi
  • upravljanje nesukladnostima
  • realizacija proizvoda ili usluge
  • analiza podataka
  • nadzor opreme
  • preventivne i popravne radnje